سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهدار

رونالدو کیست؟ (بیوگرافی ستاره پرتغالی)

    نظر

حتما تا به حال اسم کریستیانو رونالدو به گوشتان خورده اما آمده‌اید که بیشتر با این ستاره پرتغالی آشنا شوید و ببینید واقعاً رونالدو کیست. کریستیانو رونالدو بازیکن حرفه‌ای فوتبال است که در دوران بازی در باشگاه‌های منچستریونایتد، رئال‌مادرید، یوونتوس و همچنین تیم ملی پرتغال رکوردهایی را برای خود به ثبت رسانده است. تا انتها همراه ما باشید تا با این بازیکن معروف بیشتر آشنا شوید.

 

بیوگرافی کریستیانو رونالدو

رونالدو در 5 فوریه 1985 در فونچال، مادیرا، پرتغال، جزیره کوچکی در سواحل غربی این کشور به دنیا آمد. رونالدو کوچک‌ترین فرزند از چهار فرزند ماریا دولورس دوس سانتوس و خوزه دینیس آویرو است.

او در یک محله سطح پایین در خانه کوچکی با سقف حلبی که مشرف به اقیانوس بود بزرگ شد. رونالدو از طریق پدرش که به‌عنوان مدیر تجهیزات در یک باشگاه پسرانه کار می‌کرد، با بازی فوتبال آشنا شد.

 

او زندگی سختی داشت، زیرا پدرش اغلب زیاد مشروب می‌خورد. مادر رونالدو نیز برای کمک به غذا و مخارج فرزندانش، به‌عنوان آشپز و نظافتچی کار می‌کرد.

 

در سال 2005، زمانی که رونالدو برای منچستریونایتد بازی می‌کرد، پدرش به دلیل مشکلات کلیوی ناشی از الکل درگذشت. در سال 2007، مادرش با سرطان سینه دست‌وپنجه نرم کرد. مرگ پدر برای او سخت بود، زیرا با پدرش خیلی صمیمی بود.

 

در اوایل نوجوانی، استعداد این اسطوره به طور قابل‌توجهی رشد کرد و پس از حضور در ناسیونال دا لیها دا مادیرا، در سال 2001 با اسپورتینگ پرتغال قرارداد امضا کرد.

 

رونالدو در سن 15 سالگی به بیماری قلبی مبتلا شد که نیاز به یک عمل جراحی داشت، اما او فقط برای یک مدت‌زمان کوتاهی کنار رفت تا بهبودی کامل پیدا کند.

 

رونالدو یک بازیکن قدبلند با قد 1 متر و 85 سانتی‌متر، ورزشکاری فوق‌العاده در زمین بود. او که در اصل یک جناح راست بود، به یک مهاجم با سبک حمله آزاد تبدیل شد. او می‌توانست حریفان را با ضربه‌ای که فضای کافی برای باز شدن در دفاع‌های حریف ایجاد می‌کرد، مسحور کند.

 

روابط عاشقانه

در این میان او روابط احساسی گوناگونی را با برخی اشخاص تجربه کرد که با اسامی آن‌ها را در این لیست می‌توانید آشنا شوید:

 

جوردانا ژاردل، مدل برزیلی (2003)

مارکه رومرو، مدل (2005-2006)

میا جوداکن، مدل (2006)

جما اتکینسون، بازیگر (2007)

نریدا گالاردو، مدل (2008)

اولیویا ساندرز، بازیگر (2009)

فیکو، شوگیرلا (2009)

پاریس هیلتون، بازیگر (2009)

کیم کارداشیان، شخصیت تلویزیونی (2010)

ایرینا شایک، مدل (2010-2015)

ریتا پریرا، بازیگر (2012)

آندرسا اوراچ، مدل (2013)

دانیلا چاوز، مدل (2014)

لوسیا ویلاون، گزارشگر (2015)

السیا تدسکی، مدل (2015)

آلسیا ریابنکووا، مدل (2015)

ماجا داروینگ، مدل (2015)

پائولو سوارز، مدل (2016)

جورجینا رودریگز، مدل (2016 تا به امروز)

زندگی شخصی کریستیانو رونالدو
او با جورجینا رودریگز مدل اسپانیایی در ارتباط است. این زوج اولین‌بار در نوامبر 2016 با هم دیده شدند.در ژوئن 2017، این زوج از طریق یک جانشین صاحب دوقلو، یک پسر و یک دختر، شدند. در نوامبر 2017، یک دختر دیگر به خانواده آن‌ها اضافه شد. البته اولین فرزند رونالدو، کریستیانو جونیور، در ژوئن 2010 از دوست‌دختر سابق او است که هیچ‌کس آن شخصیت را نمی‌شناسد.
فرزندان کریستیانو رونالدو
این بازیکن مطرح دارای دو فرزند پسر و دو فرزند دختر به نام‌های:
کریستیانو رونالدو جونیور متولد 17 ژوئن 2010 مادر نامشخص
ماتئو متولد 8 ژوئن 2017 از طریق رحم اجاره‌ای
اوا متولد 8 ژوئن 2017 از طریق رحم اجاره‌ای
آلانا مارتینا متولد 12 نوامبر 2017 از مدل اسپانیایی جورجینا رودریگز
ورود به فوتبال کریستیانو رونالدو
 او در سال 2002 اولین بازی خود را در تیم اول اسپورتینگ انجام داد.  در سال 2003، زمانی که او فقط 16 سال داشت که منچستریونایتد 12 میلیون پوند (بیش از 14 میلیون دلار آمریکا) برای جذب او پرداخت کرد. برای بازیکنی هم سن و سال او رکوردی بی‌نظیر بود.
در فینال جام حذفی 2004، رونالدو سه گل اول منچستر را به ثمر رساند و به آن‌ها کمک کرد تا قهرمانی را به دست آورند. او در سال 2008 رکورد گل‌زنی را به نام خود ثبت کرد، سال بعد رئال‌مادرید رکورد 131 میلیون دلار را برای او در نظر گرفت.
در میان دستاوردهای او، پنج جایزه توپ طلا را به‌عنوان بهترین بازیکن سال به دست آورد و پرتغال را به یک پیروزی احساسی در قهرمانی اروپا 2016 رساند.  در جولای 2018، رونالدو با امضا یک قرارداد با باشگاه یوونتوس سری آ ایتالیا وارد مرحله جدیدی از حرفه خود شد.
کریستیانو رونالدو در منچستریونایتد
خواندیم زمانی که رونالدو فقط 16 سال سن داشت، منچستریونایتد بیش از 12 میلیون پوند برای جذب او پرداخت کرد که رکوردی برای یک بازیکن هم سن و سال او بود.
رونالدو با عملکردی مسحورکننده همه را شگفت‌زده کرده بود.  او در اوایل فینال جام حذفی 2004  خودش را نشان داد و سه گل اول تیم را به ثمر رساند و به تیمش کمک کرد تا قهرمانی را به دست آورد. در سال 2007، قراردادی 5ساله به مبلغ 31 میلیون پوند امضا کرد.
یک سال بعد، رونالدو دستمزدی بالا درخواست کرد، زمانی که یکی از بهترین فصول تاریخ باشگاه را به ارمغان آورده بود و رکوردی برای گل‌های زده (42) ثبت کرد. توانست جایزه بهترین بازیکن سال فیفا را در سال 2008 به دست آورد. رونالدو در آن زمان به منچستریونایتد کمک کرد تا سه قهرمانی لیگ برتر را به دست آورد.
کریستیانو رونالدو در رئال‌مادرید
در سال 2009، باشگاه فوتبال رئال‌مادرید اسپانیا با پرداخت 131 میلیون دلار با منچستریونایتد موافقت کرد تا شانس جذب رونالدو را به دست آورد. جوان ایرانی (irjavan.com)
تعهد رونالدو به منچستریونایتد دائماً زیر سؤال رفته بود و گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه او می‌خواهد در جای دیگری بازی کند به وجود آمده بود، بااین‌حال هیچ‌کس از جدایی رونالدو شگفت‌زده نشد.
رونالدو در مصاحبه‌ای با خبرنگاران گفت: می‌دانم که آن‌ها من را برای موفقیت بیشتر در باشگاه می‌خواهند و سخت است؛ زیرا سال‌ها در آنجا بودم.اما این به معنای یک چالش جدید است و به من کمک خواهد کرد که بهترین فوتبالیست شوم.
رونالدو در ادامه فهرستی چشمگیر از افتخارات فردی و جام‌های تیمی تهیه کرد. در دسامبر 2016، او چهارمین جایزه توپ طلای خود را به‌عنوان بهترین بازیکن سال، با شکست دادن لیونل مسی از بارسلونا به دست آورد .
بردهای رونالدو در سال 2016 شامل قهرمانی اروپا، لیگ قهرمانان و جام جهانی باشگاه‌ها، به‌علاوه جوایز فردی از یوفا و مجله فرانس فوتبال بود . سال بعد، او پنجمین توپ طلا را به دست آورد تا با رقیب دیرینه‌اش مسی برابری کند.
حضور کریستیانو رونالدو در یوونتوس
رونالدو در ژوئیه 2018 با امضای قراردادی با باشگاه ایتالیایی سری آ یوونتوس که مبلغ 140 میلیون دلار به باشگاه اسپانیایی قدیمی‌اش پرداخت کرد، پس از اشاره به پایان دوران حضورش در رئال، این شایعات را تأیید کرد.
رونالدو در نامه‌ای سرگشاده در وب‌سایت این باشگاه به هواداران رئال ادای احترام کرد و نوشت: این سال‌ها در رئال‌مادرید و در این شهر شادترین سال‌های زندگی من بوده. از این باشگاه قدردانی می‌کنم و فقط می‌توانم از همه به‌خاطر عشق و محبتی که به نسبت به من داشته‌اند تشکر کنم.
با بسیاری از معیارها، اولین فصل رونالدو با یوونتوس، فصل موفقی بود. او در 14 بازی اول خود 10 بار گل‌زنی کرد و تک گل را در پیروزی مقابل میلان برای قهرمانی سوپرکاپ ایتالیا به خانه زد. پس از اینکه تیمش را به هشتمین قهرمانی متوالی سری آ رساند، در می 2019 به‌عنوان MVP لیگ انتخاب شد.
بازگشت به منچستریونایتد
در 27 آگوست 2021 اعلام شد که رونالدو به منچستریونایتد باز خواهد گشت.
حضور رونالدو در تیم ملی پرتغال
در 10 جولای 2016، رونالدو یک پیروزی احساسی را به مجموعه خود اضافه کرد. رونالدو به‌عنوان کاپیتان تیم ملی خود، پرتغال را به فینال قهرمانی اروپا مقابل فرانسه هدایت کرد.
اگرچه او پس از مصدومیت زانو در دقیقه 25 بازی از میدان دور شد، اما پرتغال با نتیجه 1-0 عنوان قهرمانی را به دست آورد، هم‌تیمی‌های رونالدو می‌گفتند که او به‌عنوان کاپیتان تیم از کنار زمین به آن‌ها انگیزه می‌داده.
رونالدو گفت: این یکی از شادترین لحظات در دوران حرفه‌ای من است. من همیشه گفته‌ام که می‌خواهم با تیم ملی یک جام ببرم و تاریخ‌ساز شوم و این کار را کردم. خدا را شکر، همه چیز خوب پیش رفت.  
رونالدو شروع فوق‌العاده‌ای در جام جهانی 2018 داشت و در بازی ابتدایی مقابل اسپانیا سه گل را به ثمر رساند و سپس یک بازی دیگر مقابل مراکش داشت تا با هشتاد و پنجمین گل ملی خود رکوردی در اروپا به ثبت برساند. بااین‌حال، او در باخت 2-1 مقابل اروگوئه در مرحله حذفی بدون گل ماند.
ورود به النصر
او در 30 دسامبر 2022 با باشگاه عربستانی النصر قرارداد امضا کرد. طبق گزارشات به دست آمده او با دستمزد سالانه 177 میلیون پوند باد این باشگاه قرارداد بست. در این حین به پردرآمدترین فوتبالیست تاریخ این بازی تبدیل کرد.
مجسمه رونالدو در فرودگاه مادیرا
در مارس 2017، امانوئل سانتوس، مجسمه‌ساز خودآموخته، از نیم‌تنه برنزی رونالدو در فرودگاه شهر مادریرا، پرتغال، زادگاه رونالدو رونمایی کرد. 
مجسمه به دلیل لبخند شوم و عدم شباهت ظاهری به موضوع مورد تمسخر قرار گرفت، اگرچه سانتوس این هیاهو را درک نمی‌کرد.
سانتوس گفت: از رونالدو نظرش درباره نتیجه را پرسیدم و او گفت که آن را دوست دارد و فقط خواست تا چند چین‌وچروک که هنگام خنده حالت خاصی به چهره‌اش می‌دهد را تغییر دهند. او گفت که این باعث می‌شود پیرتر به نظر برسد و درخواست کرد تا کمی نازک شود تا صاف و شاداب‌تر شود.
در پی تبلیغات منفی، سایت ورزشی بلیچر ریپورت سانتوس را مأمور کرد مجسمه دیگری از رونالدو بسازد. از مجسمه جدید در مارس 2018 رونمایی شد، به دلیل شباهت بیشتر به مرد بزرگ فوتبال مورد تحسین همگان قرار گرفت، اگرچه سازنده آن همچنان از کار اصلی خود دفاع می‌کرد.
تحقیق در مورد تجاوز جنسی
در سال 2018، پلیس لاس‌وگاس، نوادا، تحقیقات 9ساله‌ای را در مورد ادعاهایی مبنی بر اینکه رونالدو به یک زن در اتاق هتلش تجاوز کرده است، بازگشایی کرد. متهم همچنین علیه این ستاره ورزشکار شکایت مدنی ارائه کرد.
تابستان سال بعد، دادستان منطقه کلارک کانتی، نوادا، اعلام کرد که پرونده را بررسی کرده و به دنبال اتهامات جنایی علیه رونالدو نخواهد بود.
 مسائل حقوقی رونالدو
رونالدو یکی از شناخته‌شده‌ترین ستاره‌های ورزشی خارج از زمین بود و مطالعات متعدد در مورد محبوبیت ورزشکاران نشان داد که او در دوران اوج بازی‌اش محبوب‌ترین ورزشکار جهان بود. 
محبوبیت شدید رونالدو را به یکی از پردرآمدترین حامیان تاریخ ورزش تبدیل کرد و در نوامبر 2016 سومین نفری بود که با شرکت پوشاک ورزشی نایک قرارداد مادام‌العمر بسته بود.
علاوه بر این، او برند موفق CR7 محصولات خود را که شامل کفش، لباس زیر و عطر بود، تأسیس کرد. فعالیت‌های این‌گونه تبدیل به یک مسئله حقوقی شد که در ژوئن 2017 به وجود آمد.
در آن ماه، شکایتی تنظیم شد که رونالدو را متهم به کلاهبرداری 14.7 میلیون یورویی (16.5 میلیون دلار) از طریق مخفی کردن درآمدش در اسپانیا از سال 2011 کرد.
تا سال 2014 او متهم شد که درآمدی را که از فروش و صدور مجوز از حقوق و تعهدات مالیاتی‌اش به دست آورده، نادیده گرفته است، اما رونالدو همه اتهامات را رد کرد. 
بااین‌حال، در ژوئن 2018 او یک حکم دو سال حبس تعلیقی را پذیرفت و با پرداخت 18.8 میلیون یورو (21.8 میلیون دلار) به دولت اسپانیا این پرونده را بست.

رونالدو کیست؟ (بیوگرافی ستاره پرتغالی)