سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهدار

چرا به تکنیک های بیان خوب نیاز داریم؟

    نظر


مهارت های ارتباطی بخش مهمی از موفقیت هر فردی است و به جرات می توان گفت که سخنرانی در جمع و سخنرانی در جمع مهم ترین مهارت های بین فردی است. داشتن این مهارت به فرد کمک می کند تا پیام خود را به خوبی به دیگران منتقل کند و توانایی های خود را آن گونه که شایسته است به دیگران ارائه دهد. گفتار خوب، اعتماد به نفس، سخنوری و روابط عمومی قوی از ویژگی های افراد دارای مهارت های ارتباطی خوب است و معمولاً دیگران دوست دارند با چنین افرادی ارتباط برقرار کنند و از شخصیت های محبوب جامعه هستند.

به همین دلیل، مهم نیست که در چه موقعیتی هستید. مهارت های گفتاری هم از نظر حرفه ای و هم از نظر اجتماعی شما را در موقعیتی قدرتمند و رشد قرار می دهد.

اول از همه، بد نیست در مورد خدمات زهرا شیراحمدی بحث کنیم؟

بیان توانایی صحبت کردن در هر موقعیتی است. بتوانید در هر شرایطی منظور خود را به درستی بیان کنید. دیگران نیز از صحبت کردن با شما لذت خواهند برد. اگر می خواهید با دوستان خود رابطه خوبی داشته باشید و رابطه بهتری ایجاد کنید و منظور خود را به خوبی منتقل کنید و دیگران از بودن در کنار شما لذت ببرند، باید "هنر بیان" خوبی داشته باشید. .

چه کسی مهارت های ارتباطی خوبی دارد؟

فرقی نمی کند دانشجو باشیم یا فارغ التحصیل، کارگر یا خانه دار، معلم، استاد یا دانشجو، کارگر یا رئیس در هر مقام و مقامی، خوب و واضح صحبت کردن یکی از ضروری ترین کارهایی است که می توانیم انجام دهیم.

مدیرانی که خواهان بهترین جلسات و ارائه ها با کارمندان و سایر افراد هستند.

معلمانی که می خواهند بهترین معلمان و بهترین مشاوران تحصیلی برای دانش آموزان خود باشند.

افراد تجاری که خواهان بهترین جلسات کاری و سودآورترین معاملات هستند

وکلایی که می خواهند بهترین دفاع را برای موکل خود در دادگاه داشته باشند.

دانش آموزانی که نیاز به ارائه یک دفاع عالی یا یک کنفرانس خوب دارند.

فروشندگانی که می خواهند به حداکثر فروش محصولات خود دست یابند.

و هر فردی که می خواهد سخنرانی دلنشین و جذابی داشته باشد در جمع موثر باشد.

حال می خواهیم بدانیم چرا باید تکنیک بیان داشته باشیم؟

همه ما در طول روز بارها با محیط خود ارتباط برقرار می کنیم، زیرا تحقیقات نشان می دهد که به طور متوسط ??43 درصد از ارتباطات ما صرف گوش دادن و 32 درصد صرف صحبت می شود! این عدد شگفت انگیز است! 75 درصد ارتباطات ما ارتباط کلامی است، اگر مهارت های ارتباطی خوبی نداشته باشیم قطعا موفقیت چندانی نخواهیم داشت زیرا ارتباط ضعیف است.

جالبه بعضیا فکر میکنن هنرهای نمایشی فقط مختص مجری هستن یا فقط مختص اوناییه که مدیر عامل هستن یا کارشون روابط عمومیه! اما جالب است بدانید که اینطور نیست! از آنجایی که بیشتر ارتباطات ما کلامی است، همه باید مهارت های ارتباطی خوبی داشته باشند!

راههای توسعه و تقویت فن بیان زهرا شیراحمدی

تا به امروز بالغ بر 1000000 نفر در دوره های آموزشی حضوری و حضوری ما شرکت کرده اند و شما هم اکنون می توانید به جمع شرکت کنندگان راضی و خوشحال دوره بپیوندید! این یک پیشنهاد رایگان و منحصر به فرد است.

کسانی که در این دوره شرکت می کنند یا دارای موقعیت مدیریتی هستند یا یک فرد بسیار موفق که نیاز به سخنرانی عمومی دارد و یا شما در جامعه زندگی می کنید و باید بتوانید از تکنیک های ارتباطی موثر استفاده کنید. بنابراین محتوای این دوره به گونه ای است که در صورت یقین مخاطب.

برای بهبود تکنیک بیان، باید سه مرحله مهم را طی کند:

1- مطالب را به صورت تئوری بیاموزید.

2 - ورزش مناسب و کافی.

3- از آن در زندگی واقعی استفاده کنید.

مراحل یادگیری مهارت های گفتاری

برای یادگیری هر مهارتی مراحلی وجود دارد، از جمله مهارت های صحبت کردن و صحبت کردن در جمع، از جمله:

اولین پیش نیاز یادگیری هر مهارتی. یعنی باید بدانیم که تا حد امکان باید تمرین کنیم. اگر تمرین نباشد اصلاً هیچ مهارتی وجود ندارد بهترین چیز این است که هر روز زمان مناسبی را برای ورزش اختصاص دهیم.

مرحله اول: فلج ناخودآگاه

ما توانایی انجام آن را نداریم و البته نمی دانیم که توانایی آن را نداریم. این ترسناک ترین مرحله برای یادگیرنده است، زیرا فکر می کند خوب کار می کند، اما اصلاً اینطور نیست.

مرحله دو. ناتوانی آگاهانه

ما توانایی انجام مهارت را نداریم، اما می‌دانیم که این توانایی را نداریم. وقتی فردی در این مرحله است، می داند که باید مهارت های خود را بهبود بخشد و برای رسیدن به آن اقدام کند.

سطح سه: توانمندسازی آگاهانه

ما توانایی انجام یک مهارت را به دست می آوریم، اما تمام حرکات ما آگاهانه است.

مرحله چهارم توانمندسازی ناخودآگاه

ما توانایی انجام یک کار را به دست می آوریم و آنقدر آن را تمرین کرده ایم که ناخودآگاه از روی عادت به آن فعالیت می پردازیم و در این صورت انرژی بسیار کمتری برای انجام آن مهارت صرف می کنیم و بنابراین انجام آن کار برایمان لذت بخش تر است. . .

راه های تقویت گفتار و فن بیان:

1- نکات اصلی خود را بنویسید

یادداشت برداری به ذهن شما کمک می کند تا اطلاعات را ببیند و جذب کند. زیرا ممکن است در ذهن شما خوب به نظر برسد، اما اگر آن را روی کاغذ بنویسید، می بینید که مطالب زیاد یا کم، خوب یا بد، یا جای یکدیگر در گفتگوهای شما وجود دارد.

2- صدای خود را ضبط کنید

این شما را وادار می کند که از منظر سوم شخص به صحبت های خود گوش دهید و به نحوه صحبت خود از جمله مکث ها، ضربان ها و زیر و بم صدای خود توجه کنید و سعی کنید ایرادات خود را اصلاح کنید.

3- مکالمات کوتاه روزانه را تمرین کنید

گفتگوهای کوچک روزانه به باز کردن گفتگو و رساندن آن به گفتگوی اصلی کمک می کند. هرگز مستقیماً وارد جلسه نشوید و در عوض به طور خلاصه در مورد آب و هوا و محل ملاقات صحبت کنید. این را هر روز تمرین کنید.

4- ارتباط چشمی برقرار کنید

تماس چشمی مناسب به مخاطبان شما آرامش می دهد و به توانایی های گفتاری شما اعتماد می کند. برای انجام این کار، شما باید تماس چشمی را برای 4-5 ثانیه در هر نوبت حفظ کنید. بنابراین باید متن سخنرانی را به خوبی بشناسید تا بتوانید همیشه آن را بررسی کنید. همچنین سعی کنید در بین مخاطبان فردی را پیدا کنید که به موضوع سخنرانی شما پاسخ دهد و چهره ای دوستانه داشته باشد، زیرا این کار تمرکز شما را روی سخنرانی افزایش می دهد.

5- سعی کنید آرام و مطمئن صحبت کنید.

وضوح کلمات در کلام و علاقه شنونده به سخنرانی کمک می کند; بنابراین، آنچه را که می گویید از آن خود بدانید. با تمام اعتماد به نفس دنیا صحبت کنید. کتی شوارتز، که در یک کارگاه سخنرانی عمومی و ارتباطات تجاری در کالیفرنیای شمالی صحبت می‌کند، می‌گوید: (صحبت کردن نه تنها درک شنونده را از آنچه می‌گویید افزایش می‌دهد، بلکه باعث اعتماد به نفس و آرامش شما نیز می‌شود.)

6- به وضعیت نشستن یا ایستادن خود توجه کنید

نشستن یا ایستادن صحیح می تواند بر گفتار شما تأثیر بگذارد. اگر شانه هایتان به هم کشیده شده و به سمت سرتان متمایل شوند، قدرت بالقوه صدایتان را از دست خواهید داد. بنابراین صاف ایستادن یا نشستن به شما این امکان را می دهد که به خوبی نفس بکشید و صدای شما قدرت نفوذ بیشتری دارد. (گفتار و بیان در زندگی ما چقدر مهم است؟)

7- نفس عمیق بکشید و استراحت کنید.

نفس عمیق بکشید و لبخند بزنید. به توانایی های خود ایمان داشته باشید و بدانید که مهم نیست چه اتفاقی می افتد، مهم ترین چیز این است که تمام تلاش خود را به کار گرفته اید.

8- به مخاطب ضربه بزنید

که با طرح سوال از مخاطب انجام می شود که ارتباط بین مخاطب و گوینده را راحت می کند.

9- یک محیط آفلاین شاد و دلپذیر ایجاد کنید

از شوخی هایی در سخنرانی خود استفاده کنید، این عمل به مخاطب کمک می کند تا صحبت شما را یاد بگیرد و به آن توجه کند. هدف از کمدی بازی در نقش کمدین نیست، بلکه ایجاد فضایی آرام با مخاطب و شوخی کردن است. زیرا یک شوخی می تواند یک سخنرانی ساده را به یک سخنرانی عالی تبدیل کند و داستان های شخصی و اتفاقات روز را به سخنرانی شما تزریق کند تا گفتار شما خشک به نظر نرسد. (اهمیت گفتار و بیان در زندگی ما چیست؟)